| | #1 (permalink) |
| Junior medlem Bli Dato: januar 2010
Takk: 0
Takket 0 ganger i 0 innlegg
Rep Power: 9 | ![]() Uansett, bare nysgjerrig i gjennomsnitt hvor mye mindre folk å måtte betale i disse tøffe tider? |
| | |
| | #2 (permalink) | |
| Administrator Bli Dato: mai 2007 Sted: Dublin
Takk: 1
Takket 8 ganger i 8 innlegg
Levekostnadene har gått ned også, butikker, restauranter og puber har blitt mye mer konkurransedyktig, og det er noen gode tilbud å være hadde. Andre ting som å ha arbeidet gjort på huset ditt er mye billigere også, er utbyggere virkelig skjære ned sine priser, og du har en mye større gruppe med handelsmenn å velge mellom. På nedsiden er det ikke så mange jobber tilgjengelig slik lønn synes å ha falt, jeg jobber i IT / Internett, og det finnes jobber der ute, men den gjennomsnittlige lønnsveksten i denne sektoren har falt med om lag 7k. jeg har merket en økning i ledige stillinger i de siste ukene, jeg er ikke sikker på om det er relatert til restitusjon eller om det er bare en tilfeldighet, tiden vil vise. Jeg er ikke bruke så mye som jeg var for noen år siden så det er vanskelig for meg å si om jeg har mer penger fordi ting er billigere, eller fordi jeg bruker mindre. Hva er dine planer? Er du i Irland eller i ferd med å flytte hit?
__________________ Dette oppslaget er utarbeidet som en guide. Faglige råd bør alltid tas før du handler på informasjon som finnes i dette oppslaget. NewtoTown.ie tar ikke ansvar for noen direkte eller indirekte tap eller skade som følge av personer som handler på slike råd eller anbefalinger Cormac --------------------------------- | |
| | |
| | #3 (permalink) |
Takk Cormac. Vi har opplevd det samme her selvfølgelig, men har ikke hatt graden av kontraksjon du har hatt. Vår boligmarkedet er, avhengig av hvordan du ser på det, et rot. Jeg vil liksom være uenige, som jeg tror de faktiske kostnadene for boliger gikk godt over hva de faktisk var verdt. Hjemmet jeg bor i nå var en gang verdsatt til ca $ 500,000 USD ..... nå er det nærmere $ 300.000. Som i virkeligheten, er en mer fornuftig pris med tanke gjennomsnittlig lønn i landet. Jeg har lest litt på nettet og finner ikke ut Irlands problem med priser på mat og slikt selv. Jeg har lest at selv i europeisk målestokk er de svært høye. Jeg vet ikke om det var / er et spørsmål om lading hva du kan komme unna med eller et spørsmål om bedriftseiere som passerer på kostnadene til bedriften gjennom høyere priser? Men det virker som så tungt regulert og skattlagt som kontinentale Europa er, Irlands prisene ville være det samme, om ikke litt billigere. Ya vet? Du er heldig å være i IT-feltet. Utenfor være en Dr, er det sannsynligvis den mest stabile feltet i verden. Da vi først begynte å vurdere en overgang til Europa, fant vi ut at med mindre du var en dr eller dyktige på IT, finne en jobb og dermed en arbeidstillatelse var nær umulig for en amerikaner. Det er godt å høre levekostnadene har falt. Jeg vil være interessert i å høre fra en irsk perspektiv HVORFOR mat og varer er dyrere. Jeg har lest mang en historie om folk kjører opp til Nord-Irland for å kjøpe ting. Det virker gal. Som for våre planer: Alle 4 av kjæresten min besteforeldre var født i Irland. Hun søker om statsborgerskap henne som vi taler (type?) Vi veiing av fordeler og ulemper med både Irland og Nederland. Vi har en kjærlighet til begge land og vil oppleve å bo i en stund ..... vi er bare ikke sikker på hvilken. I del eier og hjelpe kjøre en fitness nettsted, så min jobb er helt bærbart og betaler ganske bra. En stor downside av Irland er utsiktene til kjæresten min å finne en jobb der. Så igjen, ikke snakker nederlandsk vil ekskludere henne fra mange arbeidsplasser i Holland. En annen ulempe er levekostnadene. Jeg har lest at du betaler mer for mat, elektronikk, tannarbeid, oppvarming kostnader, osv. Jeg har sett tall som spenner fra 20-40% mer, men jeg vet ikke hvor pålitelige disse tallene er. Uansett, det er det grunnleggende i vår situasjon. Vi planlegger et trekk utenlands og har vært forsker på land en stund nå. |
| | |
| | #4 (permalink) |
Det samme skjedde her - eiendomspriser er nettopp blitt latterlig, regjeringen bestemte seg for å ignorere rådet til veldig fornuftig økonomer som advarte dem for å tøyle dem i, og markedet krasjet. Prisene i øyeblikket er langt mer realistisk, men det er et helvete for mange uheldige mennesker fast i negativ egenkapital, og mange potensielle kjøpere er redde for å investere som resultat. "Sales Avtalt 'gikk opp 300% i januar på bruktboliger ( Registrer eller Logg inn for å vise denne Link ) Så forhåpentligvis fritt-fall i prisene kommer til en slutt. Vi synes til å betale mer for alt her, jeg er ikke sikker på hvorfor, gir hver butikk en annen grunn. Selv når valuta forskjellene blir tatt i betraktning er det ingen forklaring på hvorfor noe som koster x i Irland er til salgs for y i Storbritannia (y er alltid mye lavere enn x). Jeg har gitt opp å prøve å forstå hvorfor. Jepp, masse folk var på vei nordover for å gjøre sin shopping, er jeg ikke så sikker på om det fortsatt er så mange gjør det nå som Storbritannia økte mva i januar slik at deres priser er litt nærmere vår nå. Har du hatt en titt på jobben steder å se hva etterspørselen etter dine venninner ferdigheter er like? Arbeidsledigheten virkelig avhengig av sektor du jobber i - bygg og anlegg er blitt utslettet, er det 345 000 tomme husene i Irland så byggherrer, arkitekter, advokater og auksjonarier har noen dystre år foran dem.
__________________ Dette oppslaget er utarbeidet som en guide. Faglige råd bør alltid tas før du handler på informasjon som finnes i dette oppslaget. NewtoTown.ie tar ikke ansvar for noen direkte eller indirekte tap eller skade som følge av personer som handler på slike råd eller anbefalinger Cormac --------------------------------- |
| | |
| Sponsede lenker |
| | #5 (permalink) |
Kjæresten min er forsker hennes arbeidssituasjon i både Nederland og Irland. Jeg er glad i begge stedene, så jeg tror hennes evne til å finne arbeid i sitt felt, eller til en annen jobb som hun nyter skulle være vår avgjørende faktor. Ville du noe imot at jeg ba for den gjennomsnittlige priser på noen dagligdagse ting jeg er nysgjerrig på? Det ville gi meg et bedre inntrykk av mine personlige levekostnadene i Irland. |
| | |
| | #6 (permalink) |
Her er noen ting som jeg kjøper oftest. Jeg er nysgjerrig hvor prisene er i disse dager. Jeg vil også legge inn det jeg betaler her i Florida, bare i tilfelle noen er interessert. 0,45 kg / £ 1 av beinfri skinless kyllingbryst \u003d Om 2.20euro 1 gallon / 4 liter? av melk \u003d Om 2.50euro Billett til kino / kino \u003d Om 6.50euro 0,45 kg / £ 1 mager kjøttdeig \u003d Samme som kylling nesten. Gym medlemskap (uten bassenget, like godt utstyrt vekter) \u003d Om € 25 Oppvarming kostnad for en 75sq meter leilighet? (Jeg har et ganske stort hus her og det er varmt som HADES i Florida, så jeg kan ikke gi en sammenligning.) Selv om sommeren jeg betale ca € 360 i måneden, fordi det fordømme AC må være på hele tiden. Det er også mulig å få en månedlig pass for ubegrenset bruk buss der? Hvis ja, hva betyr det vanligvis kjøres? Takket være Cormac eller noen som kan svare! |
| | |
| | #7 (permalink) | |
og de månedlige bussbillett avhenger av hvor langt du reiser - du finner det på Registrer eller Logg inn for å vise denne Link Når det gjelder gym ... vel jeg er så passer jeg tør ikke gå til en frykt for å forstyrre alle andre der inne, men jeg vil si de ville være mer enn 25 per måned
__________________ Dette oppslaget er utarbeidet som en guide. Faglige råd bør alltid tas før du handler på informasjon som finnes i dette oppslaget. NewtoTown.ie tar ikke ansvar for noen direkte eller indirekte tap eller skade som følge av personer som handler på slike råd eller anbefalinger Cormac --------------------------------- | |
| | |
| Trådverktøy | Søk i denne tråden |
| Display Modes | |
| |
| | ||||
| Tråden | Tråd startet | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Leieprisene falle Gjennomsnitt av 17% | Cormac | Leve i Irland | 2 | 29-09-2009 09:47 |
| Priser opphold i Irland | Cormac | Leve i Irland | 0 | 01-07-2008 13:36 |
| Eiendomsprisene fortsetter å falle | Newshound | Leve i Irland | 0 | 31-05-2007 01:10 |
| Lissenhall karantene Kenneler og oppdrett - Priser -26/7/06 | NewtoTown | Flytte til Irland | 0 | 26-07-2006 11:15 |