| | #1 (permalink) |
| Junior medlem Bli Dato: februar 2010
Takk: 0
Takket 0 ganger i 0 innlegg
Rep Power: 0 | Jeg selvsagt skilt, og giftet seg på nytt i USA til min irsk herkomst Husband. Vi har i stor grad vært vurderer å flytte til Storbritannia / Irland på et tidspunkt og lurte på våre sjanser til å komme å bo der ved hjelp av hans Besteforelder tilkobling. Han har aldri vært til Irland. Jeg leste de krav osv. merke seg at han kunne søke om hans irsk statsborgerskap .. så kanskje gir oss også muligheten til å flytte for å bo der. Men vi var faktisk gift i 1999 (før nye lover var i påvirker i Irland) Men vi vil være søknad om tillatelse til å komme å bo i Irland basert på hans Besteforelder obligasjon. Vil jeg fortsatt være amerikansk lov i å leve med mannen min? Eller er dette en masse byråkrati? For det andre ville han være i stand til å starte sitt eget selskap (adgang til å jobbe)? Jeg jobbet i Storbritannia i 1987 tror jeg var siste gang jeg har National Health kort #. Jeg dont vite hva gyldigheten det ville være. Et annet scenario vil være ham få lov til å bo der via bindingen av besteforeldre og flytte over til fastlandet i Storbritannia er at selv mulig, eller ville han trenger noen tillatelse til å bo i England eller Skottland? Og skulle det være annerledes for meg å være hans ektefelle gift med ham før 1999 nå for jeg tror sine 11 år. Dette er alt spekulativt basert på hva muligheter det er selvfølgelig. Jeg vet at vi begge hater å bo i Amerika mest på grunn av at ingen sosialiseres medisin og ingen sjanse for det når som helst snart. Jeg vet når jeg bodde i England som var det beste med å være bosatt i Storbritannia. Folk dont innse hvor heldige de har det i Storbritannia og til og med Europa for å ha noen form for medisinsk dekning. USA er den sanne tredje verden land av medisinsk dekning nå. Dvs et faktum. Årsak ingen har råd til medisinsk. Allikevel noen av svarene ville være verdsatt, men ikke hastverk. Takk mange |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Moderator Bli Dato: oktober 2007 Sted: Co Mayo, Irland
Takk: 1
Takket 4 ganger i 4 innlegg
Som en amerikansk, gift med en irsk nasjonal, er det ikke mye byråkrati å bo og arbeide her. Så, når han får sitt statsborgerskap, vil du være i stand til å bevege seg med ham. Det er nødvendig papirarbeid, men ingenting som arbeider med US Immigration. Med mindre du oppfyller visse kriterier, har du fortsatt betale for lege besøk. Lokale GP var € 45 besøk for oss. For å kvalifisere til et medisinsk kortet ukentlig inntekt må være under et visst tall for familien din størrelse. Det er også en allmennlege visittkort .. betyr også testet.
__________________ Det de fleste anser personer som dyd, etter fylte 40, er bare et tap av energi. Voltaire |
| | |
| Trådverktøy | Søk i denne tråden |
| Display Modes | |
| |
| | ||||
| Tråden | Tråd startet | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Eventuelle Jenter i min situasjon? La oss Chat:) | Annana27 | Housemate / Sosial og Vennskap | 0 | 03.2.2010 24:59 |
| 2 Spørsmål angående USA Flytte til Irland (de facto / arbeidsferie) | sophieamob | Flytte til Irland | 0 | 09-10-2009 05:11 |
| Aussie Flytte til Irland med noen spørsmål ... hjelp? | catt | Flytte til Irland | 8 | 18-06-2009 11:40 |
| Spørsmål om Flytte til Irland | clouds528 | Flytte til Irland | 0 | 09-03-2009 05:42 |
| Flytte til Cork - mange spørsmål .... | patzi | Flytte til Irland | 1 | 14-03-2008 09:11 |